5 trin til at tabe 10 kilo Som du bør vide!

0
1264

Det er sandt men uheldigt: Mange kvinder føler en behov for at sulte sig selv, når de ønsker at tabe 10 kilo, så de kan se godt ud til en særlig lejlighed. Uanset om det er et bryllup, klassefest for gamle elever eller en anden særlig begivenhed er der en enorm pres på kvinder for at se godt ud. Og dette pres fører ofte til den såkaldte jo-jo effekt først vægttab og derefter vægtforøgelse, der er meget udbredt i vores samfund i dag.

Du kender mønsteret: Du sulte dig selv og synes at tabe et ton i vægt og hurtigt. Men når du går tilbage til dine normale spisevaner får du ikke kun vægten som du har tabt tilbage, men ofte endnu mere!

Og det er alt sammen resultatet af, at du sulter din krop af de næringsstoffer, den har brug for.

Som du sikkert har læst et eller andet sted, vil kroppens stofskifte faktisk brænder mere fedt, når det er bliver fodret ofte. Så hvis du ønsker at komme ned i den kjole størrelser du ønsker og skal være god til din krop. Og det betyder at spise de fødevarer, der hjælpe til med at smelte fedtet væk.

Så her er 5 enkle trin, du kan følge for at hjælpe dig tabe 10 kilo ren fedt. Og disse skridt vil hjælpe dig med at holde vægten en gang for alle og aldrig mere nogen jo-jo slankekure dilemma.

4Proteiner bør være med ved hvert et måltid

Til optimalt at kunne bevare din slanke kropsmasse, mens du taber dig er det yderst vigtigt, at indtage en form for magert protein ved hvert måltid. Protein er et godt ernæringsstof der kan forhindre dig i at overspise, fordi du vil hurtigere føle dig mæt.

Det er også en anden næringsstof, som bruger meget energi, hvilket betyder, at det tager flere kalorier, at fordøje og udnytte proteiner end et kulhydrat ville gøre.

Din bedste kilder til protein er oksekød, kylling, fisk, æg og mejeriprodukter.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here